Det här med trädgård....

Det här med trädgård.... 1 november idag, 13 grader varmt och solen skiner helt underbart när det lika väl kan vara -10 och snöyra. Efter en härlig promenad på två timmar med en underbar vän och hennes hundar och lite mat i magen så skulle jag bara fixa lite i trädgården, men när man börjar och fixa och dona så blir det lätt att man fortsätter med sånt som man tänkte skulle få vara till våren. När jag var klar med att täcka kronärtskockan, krattning av löv pynt med granris och så bort med de sista pelargonerna och lite mer småpyssel så skulle jag gå in och ta en kaffe 👍🏼 sneglade på muren, som man inte ser på sommaren för all kirskål, ogräs och bergenia och ja säg vad som inte växer på muren 😅 började med att rycka lite det mesta sitter som berget men så kom jag till bergenian som lossnade/gick av lätt, så slet och rev vart några vändor till komposten innan skottkärran kom fram, för jag skulle ju bara testa lite, attans att det blir så mörkt tidigt, funderade på om jag skulle in och hämta pannlampa men nä det får bli en annan dag jag fortsätter. Som min granne säger om hösten så är det perfekt att rensa och hålla efter för inget växer en över huvudet och det har hon ju helt rätt i. Så det här med trädgård för mig är att det ger så mycket 😊 💚💚💚