Trädgårdskurs

Idag var det dags för trädgårdskursen igen, det finns så mycket att lära om trädgård och odling, veta när och hur man ska så/plantera, hur djupt plantan ska stå eller avståndet mellan plantorna.
 
Vi har fått en liten odlingsplätt hos en bonde där vi kan test odla, så idag var det spadar och grepar med så vi kunde gräva odlingssängar, jordförbättrade med kompost. Fortfarande är det för kallt att börja så, men några kronärtskockor fick vi ner i jorden, ska bli spännande att se hur det växer, något som jag aldrig odlat så fick med mig en kronärtsknöl med mig hem :) fick även två olika löksorter med hem (glömt namnet redan, får kolla upp det) och jordgubbsplantor, så nu måste jag få igång mina pallkragar. Fick idag lära mig att jordgubbsplantorna inte får stå för tätt och inte planteras för djup, får testa det och se om det blir någon skillnad på hur jag gjort förut :) 
 
💚💚💚