Trädgården föder nya idéer

Tillslut så kom mina lister till växthus och så fick jag i rutorna :) valde kanalplast istället för glas i rutorna för att slippa täcka rutorna med tyg för att växterna inte ska bli förstörda och det har fungerat bra det enda negativa är mysfaktorn, att man inte ser ut, så funderar på om jag ska byta ut några kanalrutor till glas, vi får se. Köpte växthuset för att driva upp plantor och odla gurka, paprika mm men när allt växer så vill man ju bara sitta och njuta 😊 Hittade några härliga betongplattor som jag skall läggas som golv i växthuset, blir något mönster med marksten runt om, får klura lite under vintern hur jag ska ha det. Med trädgårdsarbete som hobby så är det ju ingen risk att det tar slut 😅 nu när växthuset kom på plats så började nya idéer snurra med fler odlingslådor en portal in i nästa rum och några störar med humle klättrandes och så ska jag föröka min buxbom så jag kan ha en liten buxbomhäck runt hälften av växthuset. Älskar verkligen trädgården och fast det ibland är tungt och slitigt så blir jag full av energi 😊 Min Agaphantus har ju haft en blomma som har blommat i flera månader och lycklig vart jag när jag såg att det kom två knoppar till och så visar det sig att de är vita, helt underbart 😊 💚💚💚