Afrikas blå lilja

 
För några år sedan så fick jag en Agapanthus av en vän, har vårdat den ömt och pysslat om den men inga blommor, så i påskas när jag plockade upp den ur jordkällaren och placerade den under mina lampor, så tänkte jag att den får komma igång först innan jag planterar om den, vattnade lite på fatet och efter några dagar så började den växa och efter ytterligare några dagar så fick den stå ute på dagarna och inne på kvällarna fortfarande ingen ny jord, och helt plötsligt så har det kommit en knopp, lycklig är jag, kommer snart att få njuta av min Afrikas blå lilja 😊 och det har jag Monty Don att tacka för.
 
För några veckor sedan så kollade jag på ett engelskt trädgårdsprogram med Monty Don och han pratade om Agapanthus Alfrikas blå lilja att för att få den att blomma så skulle rötterna ha det trångt å vilken tur tänkte jag att jag inte hade satt om den i en större kruka som den verkligen var i behov av.
 
kram💚💚💚