Utbyggnad fynd Aftonbladet från 1913

I somras bestämde jag mig för att bygga ut torpet som är på dryga 70 kvm ett stort beslut och hade en vision om att uppdatera här och föra dagbok, men helt plötsligt så är det alldeles för mycket runt om kring så jag får prioritera det nödvändigaste och försökea hålla mig flytande. Från beslut till början av projektet, hitta rätt snickare och hur vad skulle byggas till. Vad behövdes, jo en tvättstuga inge kul med tvättmaskin i köket, större badrum, och ett sovrum åt mig och har ju alltid velat ha ett stort lantkök, och så vart det. Med ritning i min hand och snickare beställd så började projektet i höstas med grunden, sen skulle de fortsätta efter nyår så i januari knackade de på och började med att lägga nytt tak, för det behövdes ju också fixas. Sen har det bara rullat på i snabb tackt försöker ligga före i tanken men lite svårt när man inte kan något om utbyggnad, vet ju ungefär hur jag vill ha det när jag är färdig. Tur jag har bra och hjälpsamma snickare 👍🏼 Imorse när snickarna kom så var det dags att ta upp hålet i ytterväggen från köket in i nya köket och så kommer snickarn med en gamal Aftonbladet från 1913 full i puts och på andra sidan en gammal tapet så häftigt och så fick jag lov att åka att jobba, när jag kommer hem är det ju så spännande att klättra över i nya köket där de satt i fönstret och går in i tvättstuga/badrum där alla väggar nästan är klara och där sitter också ett fönster vandrar runt lyser med ficklampan, å ja det är så spännande. Fortsättning följer...... 💚💚💚