Tornseglare

Sonen är på väg till skolan och jag ser att det ligger något på marken under en av alla mina fågelholkar, så jag ropar och frågar, vad ligger på backen? Han svara lugnt, en fågel, å nej tänker jag inte en till tornseglare som skatan tagit. Går fram och kollar och där ligger den 😔 ser att den blinkar med vingen på sne, tar upp den i min hand och den ligger alldeles still, värmen från fågeln sprider sig i min hand. Snurrar i huvudet vad gör jag? Sätter mig på min bänk i trädgården, och funderar, känner på vingen, känns nog inte skadad. Efter en bra stund så börjar den röra på sig och flaxar iväg och landar på ryggen, tar upp den igen och håller den högt upp i luften och där flög den iväg 👍🏼😊 Nu är den tillbaka i holken och matar sin hona som kanske redan ligger på äggen. Är lyckligt lottad och i minst tre av mina holkar så har jag tornseglare, och man får passa sig när dom kommer dykandes bara att ducka så man inte krockar med en tonseglare. 💚💚💚