Rosa Pärlhyacint

 
Regn och ruskväder idag, hade tänkt forsätta täcka min kirskål och få till det lite mysigt under äppelträdet, men valde att vara inne och städa och elda i kakelugnen, man blir ju efter med städningen när man hellre är ute i trädgården 😊
 
I höstas gjode jag ett experiment sådde olika blomlökar i krukor och satte ner i jordkällaren, eftersom jag inte har några färdiga rabatter så fick resten av blomlökarna planteras i en stor gjutjärnsgryta och täckte med löv, i gjutjärnsgrytan börjar det komma så sakta men i krukorna som jag tog upp från jordkällaren har det gått lite fortare 😊 och dessa rosa pärlhyacinter 'Pink Sunrise' måste jag helt klart köpa fler av 😊🌸
 
💚💚💚
#1 - - Nathalie Isaksson:

Åh, jag visste inte att dom fanns i andra färger än blå :O

Svar: Blå och vit är vanligast, vart glad när jag hittade en rosa variant när vi beställde lökar i höstas :)
Maria Sandbacka